2013. augusztus 22., csütörtök

Kukoricakrémleves tortilla chips-szel, sajttal és korianderrel

Ezt a levest tavaly főztem először és meg vagyok róla győződve, hogy 10 év múlva is fogom; sőt, ez lesz az első dolog, amit csinálok, amint lehet kukoricát kapni.
Ritkán mondom, hogy valami kötelező megcsinálni, de ezt az, elképesztően finom, ráadásul alig van vele munka.
Szerintem egy komoly vacsi alkalmával tökéletes előétel, de akkor is csodás, ha a tv előtt ülve csak egy levest enne az ember.

Hozzávalók 2 főre:

-a leveshez:
3 szál újhagyma a zöldje nélkül karikákra vágva (egy kicsi azért mehet bele abból is)
1 fej kukorica a torzsájáról késsel levágva
fél liter zöldség alaplé
3 dkg vaj
1 dl tejszín
tabasco ízlés szerint (először kevesebbet, és ha kevés, mehet még bele) (én egy teáskanálnyit raktam bele)
olívaolaj

-a tálaláshoz:
fejenként egy kis marék tortilla chips
fejenként egy kis marék reszelt sajt (cheddar pl.)
1-2 friss koriander levél

Az olívaolajon megfonnyasztom a hagymát közepes lángon (5/9), majd amikor már puha, felöntöm az alaplével, beleszórom a kukoricát és magas lángon felforralom. Ha már forr a leves, alacsonyra veszem a lángot (4/9) és gyöngyözve forrva készre főzöm a zöldségeket (ez nálam fél óra volt), majd beledobom a vajat, hagyom elolvadni, felöntöm a tejszínnel és botmixerrel pürésítem. Ha valakit zavarnak a kukorica héjak, ezen a ponton átpasszírozhatja a levest, de szerintem anélkül is jó otthon (ha étteremben csinálnám, azért nem hagynám ki ezt a lépést).
Tálaláskor megszórom a chips-szel, korianderrel és sajttal.

Nincsenek megjegyzések: